ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Spotify: Οι μειωμένες δαπάνες μάρκετινγκ «έριξαν» τους ενεργούς χρήστες

07:59 - 24 Απρ 2024 | Τεχνολογία
Spotify: Οι μειωμένες δαπάνες μάρκετινγκ «έριξαν» τους ενεργούς χρήστες
Τα μικτά κέρδη της Spotify ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024, για πρώτη φορά μετά τον περιορισμό των δαπανών μάρκετινγκ. Ωστόσο, αυτό σημαίνει πως η εταιρεία δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην πρόβλεψη για τον αριθμό των ενεργών χρηστών της πλατφόρμας.

Η σουηδική εταιρεία αυξάνει τη βάση των χρηστών της, εδώ και χρόνια, προσφέροντας προσφορές και επενδύοντας σε podcasts και audiobooks. Όμως, από πέρυσι, άρχισε να μειώνει τα έξοδα, μεταξύ άλλων, μέσω απολύσεων και περιορισμού των δαπανών μάρκετινγκ, ώστε να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους και τα κέρδη.

«Θα προσθέσουμε ξανά κάποιες δαπάνες μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek σε συνέντευξή του, λέγοντας πως «θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε την ανάπτυξη και είδαμε ότι, σε ορισμένες περιοχές, ίσως να έχουμε υποχωρήσει λίγο παραπάνω».

Τα μικτά περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν στο 27,6%, το πρώτο τρίμηνο, από 25,2% ένα χρόνο νωρίτερα, υποβοηθούμενα, εν μέρει, από τα κέρδη των podcast.

Η Spotify έχει επενδύσει περισσότερα από ένα δισ. ευρώ για να «χτίσει» τη βιβλιοθήκη podcast της πλατφόρμας, ενώ έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια για να αποκτήσει δημοφιλείς εκπομπές, όπως το «The Joe Rogan Experience». «Αυτό (το podcasting) ήταν ένα βαρίδι πέρυσι. Τώρα, είναι ένα ακόμα κέντρο κερδοφορίας για εμάς», δήλωσε ο Ek.

Τα τριμηνιαία έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 20% στα 3,64 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για έσοδα 3,61 δισ. Ευρώ.

Η Spotify έχει αυξήσεις τις τιμές της, ώστε να ενισχύσει τα έσοδα, ενώ πειραματίστηκε με διαφορετικά συνδρομητικά πακέτα. «Θα προσθέσουμε, επίσης, μια συνδρομή μόνο για μουσική, για τους χρήστες που ενδιαφέρονται μόνο για τη μουσική πλευρά (του Spotify)», δήλωσε ο Ek.

Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (MAUs) του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν κατά 19% στα 615 εκατομμύρια, όμως δεν έπιασαν τις προβλέψεις της Spotify, ούτε και τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 618 εκατομμύρια χρήστες.

Η εταιρεία προβλέπει 631 εκατομμύρια MAUs για το δεύτερο τρίμηνο, κάτω από την εκτίμηση των αναλυτών για 636,3 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία IBES της LSEG. Επίσης, αναμένει πως το μικτό περιθώριο κέρδους θα αυξηθεί στο 28,1% αυτό το τρίμηνο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι Premium συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 14% το πρώτο τρίμηνο, στα 239 εκατομμύρια.

Τελευταία τροποποίηση στις 23:49 - 23 Απρ 2024
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.